Entwickler-Tracker: Euer Feedback und Warteschlange im PvP
In dieser Ausgabe des Entwickler-Trackers befassen wir uns zum einen mit dem Feedback Wunsch von Gaile Gray und zum anderen mit den Warteschlangen in der ungewerteten Arena im PvP. Im ersten Beitrag geht es dabei tatsächlich um unser Feedback, welches wir zum Patch abgeben sollen. So berichtet Gaile, dass sie jede Woche eine Zusammenfassung mit den Themen und Meinungen auch dem Forum an das Management schickt. Diesmal sollen wir ihr in diesem Thread helfen und unser Feedback zum neusten Patch vom Dienstag mitteilen.
Dabei sollen wir nicht sagen, was uns im Patch gefehlt hat, sondern nüchtern über die Inhalte reden und was daran gut oder schlecht war. Falls ihr also der englischen Sprache mächtig seid, ist dies eine gute Möglichkeit, um eure direkte Meinung zu Balance, Shatterer und Gleiten abzugeben.
Every week I prepare a forum report for management. For while many of us read the forums every day, a once-a-week report is helpful to the various teams as a sort of overview of what’s happened recently and as they consider what might be a focus in the future.
I’d like to ask for some help with this week’s report, because the January 26th build washuge, and it had a lot of components that touched on nearly every part of the game. Because it did, feedback could appear in any of our sub-forums instead of in an overview thread.
So could you share (or re-share) your top reactions to the build in this thread? If you’re posted elsewhere and simply want to repost in this thread, that’s fine. But if you’ve posted a long set of comments and could give the Cliff Notes here — maybe a one-liner for each of your top several thoughts? — that would be marvelous!
I’m asking for your appraisal of the quarterly build: likes, dislikes, etc. I’d like to not veer off into debates about what wasn’t included, or suggestions about what should be coming, but a snapshot, or “This was the dinner, what’s your restaurant review of the meal?”
Thanks so much to those of you who choose to post!
Der zweite Beitrag kommt von Gameplay Programmer Evan Lesh und dreht sich um die Warteschlange und das Matchmaking im PvP. So mussten Gruppen bisher wahlweise gegen andere Gruppen oder aber gegen Stärke Spieler antreten, um den Bonus der Zusammenarbeit wieder wett zumachen. Dieses System wurde nun etwas justiert, da die kleineren Gruppen häufiger gewonnen haben, als die Gruppen mit fünf Spielern.
Außerdem wurde nochmal darauf hingewiesen, dass Spieler, die während der Season kein Unranked gespielt haben, ein unstabiles Rating haben. Es kann also zu Matchups mit zu starken oder zu schwachen Gegnern kommen und auch zu längeren Wartezeiten. Das hat man unter anderem bei Sputti gestern gesehen, als er teilweise Warteschlangen von 10 Minuten hatte und dann gegen Spieler aus dem Team Car Crash spielen durfte.
This is a followup to the matchmaking changes in the recent patch where we fixed a problem regarding parties getting an unintended ‘slack’ in their matchmaking parameters. Previously, parties were getting matched against a wider range of opponents. Now that parties are getting much more accurate opponents, we can see that our rating boost for pre-mades is too high and the smaller roster sizes are winning too often. We are lowering the party rating boost a small amount to account for this.
Thanks for the continued feedback on matchmaking. Your posts lead directly to investigating gaps in our data which in turn lead to improvements of the system.
Also keep in mind that players who have not played in unranked for the duration of season 1 will have more volatile ratings. This will result in some volatility at the beginning of the season break.